الهه ناز

 

بنام خدا

الهه ناز:  یکی دیگر از بهترین کار هایی که به همت دوست هنرمندم مهدی محمدی شاهد و سرمایه گذاری وی انجام گرفت اثر شناخته شده الهه ناز بود. او جدای از سرمایه گذاری ، کار تدوین و نوازندگی سنتور باس آن را نیز بعهده داشت . همچنین طراح جلد و گوینده آن اثر نیز بود.

 

 

 

آغاز کار روی این اثر از آنجا شروع گردید که خانواده محترم آهنگساز این اثرتماسی با ما داشتند و خواستند باز سازی جدید از این اثر مطابق با نتهای نگارش شده توسط استاد محسنی در صورت امکان بصورت اجرایی مجدداً منتشر گردد. چرا که تب این آهنگ بنوعی سلیقه ای توسط هر کسی اجرا میگردد و در اصل،  اصل اثر در حال مهو شدن است . بنابر این نیاز به یک همیاری داخلی جهت حفظ اصالت این آهنگ لازم است .

من نیز با توجه به شناختی که از دوست خوبم آقای مهدی محمدی شاهد داشتم از او در خواست کردم که اگر امکان دارد در انجام این کار من را یاری کند . او نیز بعد از قبول ، پیشنهاد کرد که جدای از  اجرای کار و برای شناخت بیشتر طالبین این آهنگ،  از آهنگساز ، معرفی بهتری از آن سید بزرگوار انجام گیرد و با تدوین تکنوازی های عود آن گرامی و مصاحبه ها ی او تقدیر و تشکر بهتری از او انجام گیرد.

این مهم استارت خورد و از استاد محمود فرهمند یکی از بهترین تمبک نوازان ایران در دعوت به عمل آوردیم و خواستیم با گوش دادن بعضی از قطعات انتخابی عود استاد جهت میکس تمبک بصورت همنوازی همکاری نمایند که ایشان نیز قبول دعوت نمودند و این کار انجام گرفت و در بخش بعد مصاحبه های آخری استاد نیز توسط خانواده آن مرحوم در اختیار ما گرفت . و در پایان،  وقت اصلی را روی ملودی آن شروع کردیم و برای انتخاب خواننده سعی کردیم  یکی از خواننده های ریشه دار قدیمی و روز که کارهای قدیمی با صدای ایشان بهتر جواب میدهد را انتخاب کنیم . که به پیشنهاد وانتخاب تهیه کننده اثر آقای محمد علی قدمی برای این کار انتخاب گردید.

 

 

 

  

 

 

  

در این جا لازم است جدای از موارد ذکر شده از گروه موسیقی آفاق که به سرپرستی آقای مهدی محمدی شاهد بود ودر انجام این اثر زحمات زیادی کشیدند تشکر کنم.و در ذیل این نوشته با ذکر نامشان تقدیر وتشکر خود را مجدداً از طرف خود وخانواده استاد ابراز میدارم .

مهدی محمدی شاهد سرپزست گروه موسیقی آفاق و نوازنده سنتور باس

محمود فرهمند بافی  نوازنده تمبک

منصور آزاد فکر  نوازنده ویلن و کمانچه

صهبا مطلبی  و آقای یمین غفاری   نوازندگان  تار  و  بم تار

و گروه همسریان که در جلوه کار نقش بسزایی داشتند به ترتیب در ذیل ذکر نام آنها میگرددند.

 آقایان :

حمید رضا پنجه پور ،‌ مهدی محمدی شاهد

خانم ها :

حمیرا ملک محمدی  ، رویا ملک محمدی ، فریده رضا هاشمی

در پایان این نوشته لازم بذکر استکه برای تقدیر بهتر از استاد محسنی کار کتاب الهه ناز را تدوین کرئم وبا عرضه به بازار علاوه بر نت الهه ناز نتهای بعضی دیگر از آثار ساخته شده استاد را در اختیار علاقه مندان قرار دادم. همچنین بپاس بزرگداشت مرحوم محسنی یک کنسرت نیز به همت و تلاش سرپرست گروه موسیقی آفاق اقای مهدی محمدی شاهد در تالار رودکی از مجموعه تالارهای وحدت  برگذار گردید.  

 

  

 

    

 

 

 یا علی

 

  

 

 

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد