بیوگرافی

 

 

بیوگرافی:  این جانب جمشید آقایی متولد 1346دارای مدرک متوسطه تحصیلی در رشته علوم تجربی . فعالیت هنری خود را از سال 1364در زمینه ساز سنتور شروع کردم. وبدلیل علاقه وافری که به این سازداشتم به دنبال یک استاد صاحب سبک وشناخته شده گشتم و در این میان قسمت بود که درسال1365 و در محضراستاد ،  شاد روان حسین ملک تلمذ نمایم . و با توجه به سرعت زیادم در یاد گیری استاد بعد از دو سال وبعبارتی در سال 1367 به عنوان مدرس وکمک استاد در همان کلاس مکتب ملک به تدریس مشغول شدم.

ماندن من در کلاس استاد باعث آشنایم با دوستان و اساتید بسیاری گردید که آینده زندگی مرا رغم زد . همچنین  در همان سالها همزمان با یادگیری سبک استاد با سنتور ساخت ایشان  ، یاد گیری ردیفهای مرحوم استاد ابوالحسن صبا و موسی خان معروفی را آغاز نمودم .

همانگونه که اشاره کردم در کلاس استاد دوستان زیادی در زمینه هنری و موسیقی پیدا کردم مثل دوست خوبم افشین (خواهرزاده استاد) وتورج که درکلاس استاد فعالیت داشتند. اما دوستانی هم بودند که در آینده کاری وهنری من تاثیر گذار بودند که ازآن جمله میتوانم از: آرش سالمی ، رضا گودرزی ، امید جبلی ، و مهدی محمدی شاهد نام ببرم . البته دوستان دیگری هم بودند که در این مختصر نمیگنجد.

همچنین مختصراً ازجمله اساتیدی که میتوانم یاد کنم: مرحوم استاد اسدالله ملک ، استادمنوچهر گودرزی ، استادمرشدزاده ، استاد نصرت الله حدادی ، مرحوم استاد داریوش حدادی ،‌ استاد ایزد کاویانی ، میباشند.

لازم به ذکر استکه در طول این سالها وتا اوایل دهه70 کنسرتهای پراکنده ای را به مناسبتها مختلف مثل دهه فجر و اعیاد اسلامی با خوانندگی استاد شاهپور توکلی و دوست خوبم امید جبلی و همچنین با نوازندگی دوستانم آرش سالمی و رضا گودرزی و مرحوم داریوش حدادی و دوست عزیزم  پرنیان ، داشتم .

در سال 1372استاد گرانمایه وگرانقدر سید اکبر محسنی آهنگساز اثر مانده گار الهه ناز اشنا شدم که خود باعث بدست گیری قریب 400 عدد ازکارها وآثار استاد شدو از جمله نتایج این بدست گیری حامل صوتی و کتاب الهه ناز بود .

البته در این مختصر تیتر وار بخشی از فالیتهای خود را به صورت کلی  مطرح خواهم کرد و توضیحات مبسوط وتفصیلی را در بخشهای مختلف وبه نسبت موضوع مورد بررسی  قابل طرح میباشد. از جمله این موارد کلی ایجاد گروه عشاق به سرپرستی خودم و فعالیت در گروه های دیگر موسیقی مانند جامه دران ، فاخته به سرپرستی  امیر حسی کیوان ، گرو ه  چهل دف  به سرپرستی غریب نژاد ، و  گروه موسیقی آفاق به سرپرستی مهدی محمدی شاهد ، بوده است.

همچنین از جمله خوانندگانی که میتوانم یاد آور شوم، آقایان محمد علی قدمی ، مختاباد،  حسن همایونفال ، شاهپور توکلی ،بهروز توکلی ، بهرام گودرزی ، محمد اسدی ، امین الله خان رشیدی ، حسین قوامی آبکناری ،علی رضابراتیان ،سرخوش شهبازی میباشند.

از جمله آثار صوتی که مستقیماً درآنها فعالیت داشتم میتوانم از موارد ذیل نام ببرم: نوای بینوایی ، الهه ناز ، انتظار یار، آتش عشق ، حریر نگاه ، دم مسیح ، گریه پنهان ، یار آمد ، ذکر حق ، بعلاوه آثاری که یا نا تمام است و یا هنوز عرضه نگردیده میتوان از: نفس صبح ، کوی رضا ، روح زیتون ،بشنو ، مثل دریا ، یادگار زندگی،  نام برد .

لازم بذکراستکه در طول این سالها کنسرتهای زیادی در داخل خود ایران داشته ام . همچنین شرکت در جشنواره ها از دیگر فعالیتهایم بوده است . اجرای کنسرت در کشور های امارات متحده عربی ، بحرین ، ترکیه ، تاجیکستان ، فیلیپین ، رومانی، مجارستان ، انگلستان ، مقدونیه ، سوریه ،لبنان ، اردن ، نیز جزء کارنامه هنریم میباشد .

در سال 1374 دوره کوتاهی را برای تکمیل علمم در زمینه آهنگسازی و تنظیم نزد استاد فخرالدینی تلمذ کردم . و در همان سال بعداز شرکت در آزمون صدا وسیما در گروه صبا به رهبری شاد روان فرهاد پور فعالیتی داشتم و بعد از آن بمدت دو سال در گروه همنوازان ملک مشغول به فعالیت بودم که همنوازی با استاد جهانگیر ملک و بهزاد رضوی نیز باعث افتخار بود . و برای تخصص بیشتر در ساز سنتور و  پیشرفت در ساز سنتور 9 خرک بمدت دو سال شاگرد استاد برجسته سنتور ، استادپشنگ کامکاربودم.

در سال 1380نیز در سفر مجارستان و آشنایی با خانم ویکتوریا هرنچار رییس مجمع سنتور نوازان جهانی و بعد از یک آزمون به عضویت مجمع سنتور نوازان در آمدم .

در پایان مجدداً یاد آور میشوم توضیحات تفصیلی در خصوص فعالیتهای ذکر شده را در بخشهای بعدی به نگارش و در اختیار دوستاران موسیقی قرار خواهم داد 

 

 

 

نظرات 1 + ارسال نظر
مهدی یکشنبه 4 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 12:16 http://mehdimohammadi.blogsky.com

به امید موفقیت در تمامی مراحل فعالیت هنریتان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد